2 Nisan 2016 Cumartesi

Alsancak Garı (izmir)


Alsancak Garı Albümü için RESMİ tıklayın

Alsancak Garı: Osmanlı'nın ilk demiryolu olan İzmir (Alsancak)-Aydın Demiryolu ve Şubeleri (ORC) hattının yapılması için imtiyaz, İngiliz girişimci Wilkin ve dört arkadaşına verilmişti. İmtiyaz 1857 yılında "İzmir'den Aydın'a Osmanlı Demiryolu" (Ottoman Railway Company) kumpanyasına devredilmiş 1857 yılında Vali Mustafa Paşa döneminde temeli atılan demiryolunun başlangıcında yer alan Alsancak Garı, 1858 yılında hizmete açılmıştır. 1866'da hattın açılmasıyla istasyon yoğun olarak kullanılmaya başlanmıştır. Kurtuluş Savaşı, sonrasında bile ORC'ye ait olan istasyon 1935'de, ORC'nin devre dışı bırakılmasıyla TCDD'ye geçmiştir.

İstasyon İzmir'den kalkıp güneye giden hatların başlangıç noktasıdır. Örneğin; İZBAN'ın Güney ve Kuzey hatlarının başlangıç istasyonu burasıdır. Son buharlı tren istasyonu 1980 yılında terk etmiştir. 2001 yılında tüm hatlar elektriklendirilerek, hat sayısı 4ten 10a, platform sayısı ise 2den 6ya yükseltilmiştir.

İstasyon 1 Mayıs 2006 tarihinde İZBAN projesinin inşaatı kapsamında kullanıma kapatılmış, İZBAN projesinin tamamlanmasıyla birlikte 19 Mayıs 2010 tarihinde tekrar hizmete girmiştir.
Alsancak Garı, İzmir'in merkezinde bulunan Türkiye'nin Kemer istasyonundan sonra en eski ikinci tren istasyonudur. Yapımı 1858 yılında tamamlanmıştır.[1]. Ayrıca istasyon TCDD 3. Bölge Müdürlüğü'ne ev sahipliği yapmaktadır. Bu konumuyla Alsancak Garı, Türkiye'nin en yoğun istasyonlarından biridir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder